Work-out via Instagram
Door de coronapandemie hebben wij ons in Nederland moeten aanpassen. De winkels, sportverenigingen en sportscholen moesten onder andere sluiten. Je merkt dat er toch veel vraag is naar sportscholen en mensen die behoefte hebben om bezig te willen zijn. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen ondanks de sluiting van sportscholen alsnog hun work-outs kunnen doen? Een manier om dit te kunnen bewerkstellen kan via social media. Er zijn veel verschillende platformen waar dit kan maar in het bijzonder Instagram springt hier wel uit!
Waarom Instagram?
Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Wanneer iemand een video deelt van een work-out, kunnen mensen dit overnemen. Denk aan een work-out met een stoel, wat iedereen thuis heeft. Een instructeur filmt dit en laat zien welke oefeningen je kunt uitvoeren om alsnog te sporten. Het dient in dit geval voor een informatief doel. Mensen worden geholpen met de problemen doordat ze niet meer kunnen sporten. Het is dus een manier om ervoor te zorgen dat mensen blijven bewegen en ze geen achterstand oplopen wanneer ze weer naar de sportscholen toe mogen.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!