Trends en tips marketing; YouTube adverteren
Marketing is erg belangrijk voor bedrijven, die hedendaags proberen producten of diensten te verkopen. Veel bedrijven geven aan niet meer zonder te kunnen werken, maar marketing vind anno 2021 voornamelijk online plaats. Dat is natuurlijk helemaal niet zo vreemd, het grootste percentage van de mensen gebruikt namelijk regelmatig devices als mobieltjes, tablets of laptops. Dus veel bedrijven zagen hun kans schoon en besloten online mensen te gaan aanspreken. In de hoop zo beter de producten te kunnen verkopen en dat werkte erg goed. Dat is dan ook de reden dat steeds meer bedrijven en online markt op gaan en bijvoorbeeld op YouTube adverteren als goede optie zien. Klinkt dit nou interessant, dan is dit artikel handig om te lezen.
Online adverteren
U kunt online adverteren gebruiken om ervoor te zorgen dat uw publiek uw merk beter leert kennen. Hoe meer u adverteert, hoe meer mensen uw merk herkennen en onthouden. In deze blog worden de meest voorkomende online advertentie methoden beschreven. Dit omvat website banners, op YouTube adverteren, tekstadvertenties voor zoekmachines en Facebook- en Instagram-bericht advertenties. Verschillende sociale-mediaplatforms hebben meerdere opties voor het maken van directe advertenties en het promoten van berichten. Deze acties zijn simpel van opzet en worden door veel gebruikt. Het is duidelijk dat het krijgen van nieuwe fans op uw Facebook-bedrijfspagina niet automatisch een nieuwe klant betekent. Dus naast online adverteren moet u meer doen om meer klanten te werven.
Youtube advertenties inzetten
Video is vooral een goed medium om een krachtige boodschap over te brengen. Als gevolg hiervan wordt de meeste YouTube-inhoud voorafgegaan door een korte promotievideo, ook wel een”pre-roll” genoemd. Deze pre-roll heeft dezelfde functionaliteit als een tv-commercial. Over het algemeen betaal u alleen voor de intro als u er langer dan 5 seconden naar advertentie gekeken is voordat door de potentiële klant op de playknop klikt. Met preroll kunt u als merk een bepaalde levensstijl introduceren of zich richten op de voordelen van een nieuw product. Hoe aantrekkelijker uw video is, hoe groter de kans dat u een nieuwe klant heeft en dat is goed voor de naamsbekendheid.